عموم مشتریان امروزی فقط به دنبال تهیه کالا یا خدماتی نیستند و به ایجاد روابط عاطفی با دیگران نیز تمایل دارند، عضویت در شبکه‌های اجتماعی که با رشد روزافزونی همراه بوده مهر تائیدی است بر این مدعا که عموم مردم خواستار ایجاد روابط و یافتن گروهی هستند که علایق مشترکی بینشان است و احساس تعلق به آن گروه را دارند.

حال شما باید به عنوان صاحب یک کسب و کار تلاش کنید احساس تعلق به یک گروه را در مشتریانتان تحریک کنید. مردم حتی حاضرند برای ایجاد رابطه و احساس تعلق به یک گروه با ارزش و یا منحصربه فرد هزینه پرداخت کنند. با پیشرفت تکنولوژی ارتباط دائمی با مشتریان بسیار آسان‌تر شده و اگر سازمانی بتواند مشتریان فعلی خود را ترغیب نماید که دیگران را مشتری سازمان شما کند تا تجربه مثبت تری داشته باشند یک مزیت رقابتی بزرگتری نسبت به رقبا خواهید داشت. با این تکنیک شما هردو استراتژی حفظ مشتری قبلی و جذب مشتری جدید را براحتی اجرایی کرده‌اید و عملاً هزینه خاصی پرداخت نکرده‌اید.

همانطور که پر واضح است تداوم خرید مشتریان یک ارزش اقتصادی بزرگ است بنابراین با تکرار خرید، شما به منافع اقتصادی خود نیز دست پیداه کرده‌اید و بازار را از فروش فقط یکبار به مشتریان به خریدهای تکرار شونده سوق داده‌اید.

هیجان انگیز‌ترین قسمت شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاری احساسی است که از موضوعی نصیبتان می‌گردد. شکلک‌های غم و شادی، کامنتهای مثبت و منفی در زیر فایل‌های به اشتراک گذاشته شده نشان از این واقعیت دارند که نیاز عمیق ارتباط با دیگران و به اشتراک گذاشتن احساسات تجربه‌ای است که اعضا گروه‌ها حاضرند بخاطرش هزینه کنند. لازم به ذکر است دلایلی همچون ارزانی، دسترسی همیشگی و نامحدود به اخبار و اطلاعات نیز به هرچه فراگیر‌تر بودن این احساس تاثیرات مثبتی داشته است.

در دنیای اقتصاد امروزی که با رکود کم سابقه‌ای همراه بوده است، توصیه‌هایی که بتواند حرکتی هرچند کوچک و مختصر در چرخه‌های مالی سازمان ایجاد کند مورد استقبال قرار می‌گیرند. مدل این احساس تعلق در کسب و کار‌ها با امید ایجاد یک خرید تکرار شونده، تقویت و تکرار نام کسب و کار و همچنین تولید مداوم اطلاعات مشتریان می‌تواند به سیستم مالی سازمانتان کمک شایانی بکند.

مشتریانی که خرید تکرار شونده دارند به عنوان سرمایه‌های دائمی سازمانتان هستند و می‌بایست برای راضی نگهداشتن آن‌ها از همه امکاناتتان استفاده کنید. این چنین مشتریانی مانند یک سپرده واقعی در موسسات مالی هستند که هرماهه پولی از طریق ایشان مانند سود سپرده‌ها به حسابتان واریز می‌شود. پس با خطاهای احتمالی نگذارید از سپرده شما برداشته شده و به حساب رقبای شما پولی ریخته شود.

بر تقویت نام و نشان برند تجاری خود با تکرار آن در شبکه‌های اجتماعی و دهان به دهان شدن توسط مشتریان حداکثر بهره برداری را بکنید. مغز سریعاً نام‌هایی را که مدام تکرار شوند را بخاطر می‌سپارد.

با تولید محتواهایی با نام و نشان خود بطور واضح این نام و نشان ساده را به برند تبدیل کنید. هیچ تبلیغی ارزانتر و سریع الاثر‌تر از تکرار و به اشتراک گذاری محتوای تولید شده و یا احساس مشتریانتان از استفاده‌ کالا یا خدماتتان وجود ندارد.

لذت به اشتراک گذاشته شدن استفاده از تولیدات و یا خدمات شما موثر‌ترین تبلیغ بر کسب و کارتان است چون توسط خود مردم برای مردم ساخته شده و به اشتراک گذاشته شده است و علت این درک بهتر و عمیق این است که کیفیت و لذت ادارکی مشتریانتان با شما بعنوان تولید کنندگان متفاوت است و لذتی است از جنس خواسته‌های مردم برای مردم.

تولید مداوم اطلاعات مشتریان را می‌توان شاه کلید یک سیستم ارتباط با مشتریان نامید. همانطور که پیشرفت‌های تکنولوژیک با سرعتی بی‌سابقه در حال حرکت هستند، سلایق و خواسته‌های مشتریان نیز در حال تغییر است.

پیاده سازی روش‌های نظرسنجی و دریافت اطلاعات از مشتریان عموماً زمان بر و هزینه بردار است. استفاده از اطلاعات حاصل از نظرسنجی‌ها و یا پیشنهادات و انتقادات مشتریان می‌تواند مسیر حرکت بعدی کسب و کارتان را طراحی کنید.

مشتریان با اشتراک گذاری نظرشان در خصوص محصولات و خدماتتان شما این مسیر تغییر را نشان می‌دهد. هرکامنت متنی ذیل محصولات و خدمات شما چراغ راهنمایی است که در مسیر شما قرار داده شده است. بدقت و کنجکاویی به این چراغ‌ها توجه نمایید که کمی و کاستی‌های شما را نشان می‌دهد و کسب و کارتان را همگام با سلایق و خواسته‌های مخاطبینتان می‌کند پس تا جایی که می‌توانید مشتریانتان را ترغیب به اظهار نظر در خصوص کالا یا خدمتتان نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *